Témoignage du comité Fairtrade de l'Ecole Privée Sainte-Anne

"Firwat maache mir als Ecole Privée Sainte-Anne beim Projet "Fairtrade Schools" mat?

Zënter 2010 ass eis Schoul houfreg dorop, eng Fairtrade School ze sinn. Dat heescht, mir engagéieren eis aktiv fir de Fairen Handel an deems mir fair gehandelt Produkter am Alldag benotzen a mir integréieren dës Wäerter an de Schoulalldag.

An eiser Schoulgemeinschaft ass et wichteg, d’Rechter an d’Pflichte vun all Member ze respektéieren. Genee dofir passt de Projet "Fairtrade Schools" perfekt zu de Prinzippien, déi mir vertrieden:

  *   Zesumme fir eng mënschlech a familiär Atmosphär: De Faire Handel erméiglecht eis, Bezéiunge mat Respekt an Dignitéit ze gestalten – an der Schoul an op der Welt.
  *   Zesumme fir deng Zukunft an nei Erausfuerderungen: Dëse Projet erlaabt de Schülerinnen, iwwer hiert Verhalen nozedenken a sech fir eng méi gerecht Welt anzesetzen.
  *   Zesumme fir Solidaritéit an nohalteg Entwécklung: Nieft dem fairen Handel ënnerstëtzt eis Schoul och aner Solidaritéitsprojeten, fir konkret eppes fir d’Ëmwelt an aner Mënschen ze maachen.
  *   Zesumme fir dein Erfolleg: D’Mataarbecht un esou Projeten hëlleft de Schülerinne wichteg Fäegkeeten z’entwéckelen an engagéiert Biergerinnen ze ginn.
Kuerz gesot: Eist Engagement als Fairtrade School zënter 2010 weist kloer dass mir eis aktiv fir eng solidaresch, gerecht a nohalteg Welt asetzen – an d’Schülerinnen op d’Erausfuerderunge vun der Zukunft virbereeden." - Le comité Fairtrade de l'Ecole Privée Sainte-Anne

📣 Témoignage Responsable Fairtrade School - Marc Gilniat, Enseignant "Vie et Société" au Lycée Privé Emile Metz

"D’Zukunft soll dem fairen Handel gehéieren, engem fairen Ëmgang vun äis Mënsche matenaner a mat der Natur, enger gerechter Welt, déi net duerch Sträit a Konflikter, mee duerch Dialog a Bezéiunge gepräägt ass. Dobäi läit d’Zukunft besonnesch och an den Hänn vun deene jonke Leit, déi sech an eise Schoulen op mar virbereeden. De Projet “Mir sinn eng Fairtrade School” huet äis am LPEM viru 4 Joer eng ideal a gutt encadréiert Méiglechkeet ginn, fir eis Schoulgemeinschaft an hirem soziale Bewosstsinn ze stäerken. Besonnesch de Restaurant scolaire huet sech virbildlech op de Projet Fairtrade School agelooss a seng Offer ganz dem fairen Handel, der Nohaltegkeet an och dem gesonden Iessen ugepasst.

Des Weidere kréien eis Schüler d’Wäerter vum fairen Handel iwwert ee Fairtrade-Moieskaffi am Ufank vum Joer, iwwert Coursen zum Thema Konsum a Gerechtegkeet, iwwert uspriechend Workshoppen an Ausstellungen, déi Fairtrade Lëtzebuerg ubitt, iwwert Impulser zum Akaf vu Schockela... ëm Chrëschtdag, Ouschteren oder aner Feierlechkeeten dank dem LPEM-News Channel, iwwert e Fairtradestand an d’Fairtrade News vermëttelt.

Et geet dem LPEM drëms, mat anere Fairtrade Schoulen a Gemengen zesummen fir de gerechten Handel anzestoen. Als Schoul geet et äis ëm déi sozial Opklärung, déi Fairtrade Lëtzebuerg mat hirem flotten an ofwiesslungsräiche Projet “Mir sinn eng Fairtrade School” erméiglecht." - Marc Gilniat

📣 Récit de voyage d'étude en Inde - Elisabetta Di Salvatore, École Européenne Luxembourg II

« Un fil subtil qui m'emmène de Mamer jusqu'à Indore et Umbergaon, en Inde, en suivant la filière du coton Fairtrade. En novembre, j'ai eu la chance de participer à un voyage d'études en Inde pour connaître la filière du coton. Pour moi, étant engagée depuis 10 ans à l'école européenne Lux II sur le projet « Fairtrade School », c’était une occasion particulière.

L’Inde est un pays fascinant, mais qui présente aussi de grands contrastes. Dans notre école, nous parlons de valeurs à transmettre à nos élèves, mais je me suis rendue compte que souvent, il ne s’agit que de la théorie ; en pratique, quand nous demandons une action, elle est souvent conditionnée par nos habitudes et par le coté économique. L’objectif de ce voyage était de comprendre la complexité de l’industrie textile, de rencontrer les producteurs et les travailleurs et de découvrir l’impact que cette industrie a sur l’environnement, la société, et l’économie.

Nous nous sommes rendus dans les champs de coton, nous avons assisté à la récolte manuelle du coton, rencontré un ingénieur agronome qui forme les producteurs sur les dangers de l’usage des pesticides et comment passer à une agriculture biologique et durable. Nous avons visité une école construite avec la prime Fairtrade et qui donne la possibilité aux enfants du village de pouvoir accéder à l’éducation.

La partie la plus intrigante était aussi de visiter les usines qui travaillent avec du coton Fairtrade, d’apprécier la méticulosité des ouvriers dans les contrôles pour avoir un produit de haute qualité. Le travail à l’usine est certes difficile mais tous les travailleurs ont un contrat de travail, ils sont bien encadrés et ont de bonnes conditions de vie. J’ai eu le sentiment, surtout, qu’ils ne sont pas exploités. Je porterai dans mon cœur l’engagement des personnes rencontrées, pour tout mettre en œuvre et avoir un impact mineur sur l’environnement.

L'un des moments les plus émouvants a été la rencontre avec Sona Rajesh Bawji, une femme qui travaille dans l'usine certifiée Fairtrade Purecotz. Elle a raconté qu'en tant que femme, même si elle travaille 8 heures dans une usine, elle doit en premier lieu s'occuper de sa famille. Le moment le plus émouvant était quand nous sommes repartis de chez elle, elle m'a serrée fort à elle, on voyait dans ses yeux la joie de connaître des étrangers et de partager son quotidien. Avant de partir  pour l'Inde je n'avais aucune idée du grand travail et des enjeux qu'il y a derrière un t-shirt. Il y a 300 étapes entre la petite graine de coton qui est semée tous les ans et le T-shirt que nous portons.

Nous tous, avant d'acheter des vêtements, nous devrions nous poser une simple question : qui va payer ? Si ce n'est pas moi, ce seront les laboureurs dans les champs, les ouvriers dans les usines, l'environnement...À réfléchir !!!! » - Elisabetta Di Salvatore